Voorraadfoto’s worden door de meeste marketeers beschouwd als niet authentiek en een verspilling van tijd en ruimte. stockfotografie wordt echter nog steeds veel gebruikt door veel wereldberoemde merken. Waarom? Als u weet hoe u op de juiste manier authentieke en originele afbeeldingen van gespecialiseerde websites gebruikt, kunnen dit soort foto’s een belangrijk hulpmiddel worden in de marketingstrategie van elk bedrijf.
Stockfoto’s zijn helemaal niet saai en uit de mode. Integendeel, er zijn platforms zoals Depositphotos die veel authentieke en originele afbeeldingen kunnen leveren die kunnen worden aangepast aan de behoeften van elk type bedrijf. Hier zijn vier voordelen van het gebruik van stockfoto’s voor een echt creatieve visuele marketingstrategie:
Stockfoto’s zijn voordelig – als je net een start-up hebt gestart, is het erg belangrijk om je kosten onder controle te houden. Stockfoto’s kunnen een voordelige manier zijn om uw visuele marketingstrategie te ontwikkelen. Ze kunnen met succes een fotoshoot vervangen die is gewijd aan de projecten die u ontwikkelt, terwijl ze ook tijd en middelen besparen.
U kunt stockfoto’s gebruiken en uw stijl behouden – het voordeel van stockfotowebsites is dat ze een verscheidenheid aan afbeeldingen bieden, inclusief verschillende stijlen. Het zal dus heel gemakkelijk voor u zijn om uw gekozen stijl te behouden en interessante foto’s te gebruiken die de gewenste boodschap overbrengen aan potentiële klanten. Depositphotos heeft bijvoorbeeld een collectie van meer dan 80 miljoen foto’s die geschikt zijn voor elk type bedrijf.
Stockfoto’s zijn direct beschikbaar om te downloaden – een groot voordeel van stockfoto’s is dat je ze kunt downloaden zodra je de juiste afbeelding hebt gevonden voor het bericht dat je wilt verzenden. Ter vergelijking: in het geval van een fotoshoot moet u de tijd nemen om de sessie te voltooien en vervolgens wachten tot de fotograaf de afbeeldingen verwerkt. Als je haast hebt en een snelle oplossing nodig hebt, is het gebruik van stockfoto’s het beste alternatief.
Hoge kwaliteitsnormen – de meeste websites die stockfoto’s aanbieden, hebben zeer strikte selectiecriteria voor afbeeldingen. Elke foto moet een reeks filters doorlopen voor kleur, helderheid en resolutie. Wanneer u een stockfoto koopt of downloadt, kunt u er zeker van zijn dat deze tot in detail is gecontroleerd en gemaakt door een professionele fotograaf.
Soorten stockfoto’s
Er zijn twee soorten stockfoto’s die kunnen worden gebruikt voor visuele marketing: gelicentieerd en zonder licentie. In het geval van gelicentieerde stockfoto’s betaalt u een vergoeding om die afbeelding te kunnen downloaden.
De prijs van zo’n afbeelding wordt bepaald door de kwaliteit, grootte, industrie of exclusiviteit. In het geval van deze foto’s zijn de kwaliteitsnormen erg hoog. Aan de andere kant zijn stockfoto’s zonder licentie voordeliger voor beperkte budgetten.
Stockfotografie verdient zijn plaats in visuele marketing, met veel voordelen. Het geeft u de mogelijkheid om afbeeldingen van hoge kwaliteit te gebruiken zonder te investeren in substantiële budgetten. Bovendien bespaart u meer tijd en middelen door voor deze optie te kiezen.